2008 m. vasario 12 d., antradienis

Statistinė šveicarų šeima - Ciuricho daugiabutyje

Ciuriche įsikūrusi pati normaliausia Šveicarijos šeima, tikrąja žodžio „normalus“ reikšme: kartą per metus jie skrenda atostogauti, kasdien skaito regioninį dienraštį, maisto produktus perka prekybos centre, kartais sužaidžia loterijoje, mieliausiai laiką leidžia su šeima ir šeimoje. Jų svetingoje tipiškai šveicariškai apstatytoje svetainėje pasisemti vertingų žinių dažnai lankosi įvairiausių verslo sričių atstovai, tik pačių šeimos narių svetainėje nėra, nes ši šeima neegzistuoja. Tai – statistinės šveicarų gyvensenos modelis, sukurtas, remiantis išsamia statistikos šaltinių – registrų, demografinių duomenų, vartotojų elgsenos analizių, viešųjų studijų, knygų, straipsnių bei įvairiausių apklausų – analize.

Realiai egzistuojanti tipiškos šveicarų šeimos svetainė pasirinkta neatsitiktinai. Šiuolaikinė psichologija teigia, kad tai – zona, atspindinti realiausią bei visapusį joje leidžiančių laiką asmenybių vaizdą. Vertingu informaciniu šaltiniu laikomas ryšys tarp žmogaus gyvenimo būdo ir jį supančių daiktų, todėl ši statistinė svetainė akivaizdžiu ir patraukliu būdu suteikia verslininkams unikalią galimybę patirti, kokiomis vertybėmis vadovaujasi ir kokiais poreikiais gyvena tauta.

Šios originalios idėjos autoriai – vokiečių agentūra „Jung von Matt“ yra pripažinta kūrybingiausia, daugiausiai apdovanojimų pelniusia 2007 metų pasaulio reklamos agentūra. Joje dirba 700 išradingų darbuotojų keturiose šalyse, o agentūros metinė apyvarta siekia 400 milijonų eurų.

Tad kaip iš arti atrodo tipiškas šveicarų gyvenimas? Tipiškiausioje Šveicarijos svetainėje, kurioje nėra nei vienos atsitiktinės detalės, „gyvena“ tipinė tautos atstovų Mullerių – dažniausia šveicarų pavardė) šeima: 39 metų Claudia, 41-erių jos vyras Thomas ir vienuoliktus metus einantis jų sūnus Pascalis.

Jų amžius atitinka gausiausias amžiaus grupes, o vardai parinkti pagal dažniausiai šiose amžiaus grupėse sutinkamus vardus. Šveicarijoje sutuoktiniai su vaikais vis dar yra dažniausiai sutinkamas gyvenimo modelis. Kaip dauguma šveicarų, jie gyvena vokiškoje Šveicarijos dalyje ir, kaip dauguma šios dalies gyventojų, įsikūrę Ciuriche.

Statistiškai dažniausia trijų asmenų šeima nuomojasi keturių kambarių apie 96 kv.m ploto butą 1961-1970 metų statybos renovuotame daugiabučiame name su centriniu šildymu. Kaip ir dauguma šveicarų jie patenkinti savo būstu, nors kartais ir pagalvoja, kad būtų miela gyventi tokiame pačiame bute, bet su savo sodeliu.

Tipiškos šveicarų svetainės grindys išklotos ąžuoliniu parketu, sienos išklijuotos tipiškiausiais Šveicarijoje baltais grubaus paviršiaus dažomais tapetais, baltai dažytos medinės visų kambarių durys – su užraktu, nors visada laikomos atdaros.

Tipiški dvigubo stiklo langai papuošti tik lengvomis, pusiau permatomomis dieninėmis užuolaidomis, o kas vakarą tuo pačiu laiku nuo žvilgsnių iš lauko uždengiami tradicinėmis išorinėmis žaliuzėmis.

Statistinėje svetainėje tarpsta šveicarų mėgstamiausi augalai – fikusai ir paparčiai, reikalaujantys minimalios priežiūros , o jos centre – šio dešimtmečio bestseleris: minkštų baldų komplektas, susidedantis iš dviviečio ir triviečio minkštasuolių bei didelio fotelio, apvilktų populiariausia Šveicarijoje melsva, lengvai valomo mikropluošto medžiaga. Prie jų – tipiškas nedidelis asimetriškas stalelis iš metalo ir stiklo, kurio lentynėlėje padėta atversta skaitomiausia Šveicarijoje knyga – naujausias „Hario Poterio“ tomas.

Statistinėje šviesaus medžio ir stiklo sekcijoje šveicarai laiko didelį sidabrinės spalvos televizorių (dažniausiai „Panasonic“) bei šeimos istoriją menančius daiktus. Garbingiausioje vietoje įrengtas vadinamasis foto altorius – vaiko ir jo pasiekimus liudijančios nuotraukos bei įrėminti raštai – liudija apie tipišką šveicarams vaikų kultą.

Kaip ir daugumos šveicarų namų bare – gausus alkoholinių gėrimų pasirinkimas, ir visa tai - vaikams lengvai pasiekiamame aukštyje.

Dauguma šveicarų keičia techniką tik tada, kai ji sugenda, todėl tipiškas šveicarų muzikos centras yra seno modelio su juodos spalvos didelėmis garso kolonėlėmis.

Svetainės detalės yra reguliariai atnaujinamos pagal naujausius statistikos duomenis. Pavyzdžiui, pagal pardavimų analizes gavus informaciją, kad praėjusiais metais šveicarų buityje ypač gausiai buvo keičiami video grotuvai į dvd grotuvus, atitinkamai atnaujinta ir statistinės svetainės technika.

lrytas.lt

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą